Koliko trans-resveratrola naj vzamem?

Uvod

Če poskušate ugotoviti, koliko trans-resveratrola vzeti ali kakšna je priporočena dnevna količina, ste prišli na pravo mesto. V tem članku bomo obravnavali nekaj najpogostejših vprašanj o tej spojini in koliko se priporoča za različne populacije.

Viri se razlikujejo...

Čeprav je resveratrol preučeval že desetletja, bi vas industrija prehranskih dopolnil rada prepričala, da je 250 mg, 500 mg ali celo 1.000 mg prava dnevna doza. Podatki iz raziskav se gibljejo od 10 mg na dan do 500 mg na dan. Legendarni raziskovalec proti staranju in avtor dr. David Sinclair (50) ne priporoča količin za nikogar drugega kot zase. Trdi, da jemlje en gram dnevno z jogurtom ali olivnim oljem.

Znano je malo stranskih učinkov zaradi jemanja preveč resveratrola (v študijah, kjer so preiskovanci jemali več kot 1 gram, so doživeli prebavne težave). Evropska agencija za varnost hrane je leta 2015 pregledala trans-resveratrol za uporabo kot novo živilo in ugotovila, da je 150 mg na dan varna količina. Druge študije trenutno kažejo koristi pri 250 mg ali 500 mg, vendar bi morali opraviti temeljite raziskave, preden poskušate jemati več kot to.

Članek o hranilih na mdpi.com je pregledal več kot 20 študij o učinkih izgube teže zaradi dopolnjevanja z resveratrolom, mg/kg telesne teže, ki so ga jemali v vsaki študiji, pa se je razlikoval, čeprav se je zdel median vrednost 150 mg na dan. Vendar članek zaključuje, da ni bilo jasnih zaključkov glede učinkov na izgubo teže med študijami.

Študija iz leta 2010, objavljena v "The Journals of Gerontology Series A Biological Sciences & Medical Sciences", je ugotovila, da je odmerek med 0,5 in 1 mg/kg povzročil znatno zmanjšanje tveganja smrtnosti, medtem ko je bil optimalen odmerek določen na 3 mg/kg (ali 210 mg/dan za odraslo osebo, ki tehta 70 kg).

Ti podatki kažejo, da ni pravilnega ali napačnega odgovora, ko gre za odmerek, saj nekateri ljudje morda potrebujejo manj, kot so ga imeli drugi rezultati. Vendar se zdi precej varno reči, da je odmerek med 150 mg in 250 mg na dan dober začetek, in ga lahko povečate, če ne doživite nelagodja, kot so slabost, driska ali drugi simptomi prebavnih težav.

Odrasle ženske

  • Starost 25 - 29: Ni dovolj študij na voljo
  • Starost 30 - 44: Študija na bolnikih s sladkorno boleznijo tipa II, 10 mg resveratrola dnevno (v dveh deljenih odmerkih) je izboljšalo občutljivost na inzulin. To ni bilo na ravni trebušne slinavke, ampak na celični ravni, kot je bilo ocenjeno z normalizacijo fosforilacije Akt.
  • Starost 45 - 64: Ena študija moških in žensk, starih 45 - 64 in 65+, je pokazala, da je 10 mg dnevno 3 mesece povečalo tokovno posredovano vazodilatacijo (biomarker za pretok krvi) in povečalo funkcijo levega prekata srca.
  • Starost 65+: Ena študija moških in žensk, starih 45 - 64 in 65+, je pokazala, da je 10 mg dnevno 3 mesece povečalo tokovno posredovano vazodilatacijo (biomarker za pretok krvi) in povečalo funkcijo levega prekata srca.

Priporočeni odmerek za odrasle je 0,5-1 g resveratrola na dan. Če niste prepričani, kaj to pomeni, je to približno 10 mg za vsak kilogram telesne teže, ki jo imate (na primer, če tehtate 70 kg/154 lbs, bi bil vaš dnevni odmerek resveratrola 700 mg). To je priporočilo, ki temelji na trenutnih raziskavah o ResVida™ in koliko resveratrola priporočamo za jemanje, da bi izkusili njegove koristi brez tveganja stranskih učinkov.

Odrasli moški

  • Starost 25 - 29: N/A
  • Starost 30 - 44: Študija na bolnikih s sladkorno boleznijo tipa II, 10 mg resveratrola dnevno (v dveh deljenih odmerkih) je izboljšalo občutljivost na inzulin. To ni bilo na ravni trebušne slinavke, ampak na celični ravni, kot je bilo ocenjeno z normalizacijo fosforilacije Akt.
  • Starost 45 - 64: Ena študija moških in žensk, starih 45 - 64 in 65+, je pokazala, da je 10 mg dnevno 3 mesece povečalo tokovno posredovano vazodilatacijo (biomarker za pretok krvi) in povečalo funkcijo levega prekata srca.
  • Starost 65+: Ena študija moških, starih 65+ let, ki so jemali 250 mg na dan, je izboljšala zdravstvene parametre (LDL-C, HDL-C, krvni tlak, vnos kisika)
Zaključek

Pomembno je upoštevati, da čeprav je resveratrol močan antioksidant in ima lahko številne koristi za zdravje, še vedno ni jasno, kakšen je pravi odmerek za ljudi. Najboljši način, da dobite dovolj resveratrola v svojo prehrano, je uživanje živil, bogatih s to hranilno snovjo.

Viri:

  1. EFSA Journal
    Safety of synthetic trans-resveratrol as a novel food pursuant to Regulation (EC) No 258/97 https://efsa.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.2903/j.efsa.2016.4368
  2. Nutrients - mdpi.com
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9002514/
Nazaj na blog

Pustite komentar

Upoštevajte, da morajo biti komentarji odobreni, preden so objavljeni.

  • PFAS Explained: What They Are and How to Reduce Exposure

    PFAS Explained: What They Are and How to Reduce...

    Anna Hamer

    What makes PFAS so useful is also what makes them a problem. Nothing sticks to them, nothing soaks through them, and they resist breakdown for decades. That is why they...

    PFAS Explained: What They Are and How to Reduce...

    Anna Hamer

    What makes PFAS so useful is also what makes them a problem. Nothing sticks to them, nothing soaks through them, and they resist breakdown for decades. That is why they...

  • How to Take Liposomal Supplements for Best Results

    How to Take Liposomal Supplements for Best Results

    Anna Hamer

    So how should you actually take a liposomal supplement? If you're new to the topic, our guide Are Liposomal Formulations of Supplements Better? covers whether they're worth it in the...

    How to Take Liposomal Supplements for Best Results

    Anna Hamer

    So how should you actually take a liposomal supplement? If you're new to the topic, our guide Are Liposomal Formulations of Supplements Better? covers whether they're worth it in the...

  • Liposomal NR: Does It Make a Difference?

    Liposomal NR: Does It Make a Difference?

    Anna Hamer

    Nicotinamide riboside (NR) is one of the most studied NAD+ precursors in longevity research, known for increasing levels of the molecule the body needs for cellular energy production and repair....

    Liposomal NR: Does It Make a Difference?

    Anna Hamer

    Nicotinamide riboside (NR) is one of the most studied NAD+ precursors in longevity research, known for increasing levels of the molecule the body needs for cellular energy production and repair....

  • How Lion's Mane Works: NGF, BDNF & Brain Health

    How Lion's Mane Works: NGF, BDNF & Brain Health

    Anna Hamer

    Lion's Mane is often sold as a mushroom for the mind. What makes it interesting to researchers is the how: among the most studied medicinal mushrooms, it appears to influence...

    How Lion's Mane Works: NGF, BDNF & Brain Health

    Anna Hamer

    Lion's Mane is often sold as a mushroom for the mind. What makes it interesting to researchers is the how: among the most studied medicinal mushrooms, it appears to influence...

1 od 4

Predstavljena zbirka